Learning outcomes

logo2m  2016-2017  Louvain-la-Neuve

 The Master in Speech and Language Therapy is a training course with a professional focus which prepares students to become practice speech therapy at a professional level.

The speech therapist deals with communication and language and intervenes in disorders involving speech, the voice, oral and written language and arithmetic, whatever their origin, with children, adolescents, adultes and elderly people. Between medicine and psychology, training in speech and language therapy means that interventions are scientifically based, technically effective and deeply humane. The programme for the Master in Speech and Language Therapy is designed to develop theory-driven clinical skills and follows on from knowledge acquired in the Bachelor of Psychological Science with speech and language therapy as a major subject.


On successful completion of this programme, each student is able to :
A. Analyser une situation clinique relative à une pathologie du langage, de la communication ou du calcul dans toute sa complexité, en mettant en œuvre de manière précise et rigoureuse les concepts fournis par les théories et approches pertinentes afin de poser un diagnostic.

B. Prendre en charge et accompagner une personne qui présente des difficultés d’ordre logopédique ainsi que son entourage : élaborer un plan d'intervention, théoriquement et empiriquement justifié, mettre en œuvre ce plan, en évaluer l'efficacité́ et le réajuster régulièrement.

C. Communiquer de façon structurée une information précise, correcte et pertinente, adaptée au contenu ainsi qu’à l’interlocuteur et intentions visés.

D. Interagir de manière professionnelle, respectueuse et constructive avec le patient et avec différents acteurs impliqués dans une situation donnée.

E. Agir en tant que logopède universitaire, de manière rigoureuse et responsable, déontologique et éthique.

F. Evaluer et développer ses connaissances, compétences et attitudes en ayant en perspective son développement personnel et professionnel.