Thèses défendues
psp | Louvain-la-Neuve
-
-
ThèseDevleeschouwer, Charlie.Behind the Scenes of Bullying Prevention; A Closer Look at Program Development, Implementation, Mechanisms of Action, and Evaluation , prom. : Galand, Benoît ; Tolmatcheff, Chloé , 25/04/2025.
-
Westrelin, Nicolas.Conjoint et aidant : le vécu du processus d’identification au rôle d’aidant et ses implications pour les conjoints-aidants , prom. : ZECH, Emmanuelle ; DENEVE, Catherine, 27/02/2025.
-
Van Audenhaege, Alice.From eyes to language : a multimodal approach to explore visual-language processing beyond typical visual orthography, prom. : Collignon, Olivier ; Szmalec, Arnaud, 27/01/2025.
-
Kamble, Veena.Understanding the visual mechanisms underlying reading abilities in deaf individuals, prom. : Crollen, Virginie, 11/04/2025.
-
-
-
ThèseHoebeke, Yorgo.A Fugue on Rumination: On the Dynamic Nature of Rumination’s Key Features and Their Complex Interplay with Executive Control, prom. : Heeren, Alexandre, 18/04/2024.
-
Blampain, Elise.Copying skills in children with and without dyslexia and their relationship with spelling, prom. : Van Reybroeck, Marie, 29/04/2024.
-
Senden, Morgane.Designing peer feedback in higher education : building trust and psychological safety among students, prom. : Coertjens, Liesje, 06/09/2024.
-
Grimm, Elise.Executive functioning as a determinant of acute stress responses : investigating the role of cognitive appraisals and affect regulation, prom. : Agrigoroaei, Stefan, 13/09/2024.
-
Mopendo Mwisomi, Emmanuel.Facteurs psychosociaux et émotionnels influençant les intentions et la consommation d'insectes dans le sud-ouest de la République Démocratique du Congo, prom. : Luminet, Olivier ; Chang, Betty ; Manwanina Kiumba, Nana, 22/08/2024.
-
Van Meenen, Florence.How do students cognitively process and use peer feedback?, prom. : Coertjens, Liesje ; Masson, Nicolas, 25/11/2024.
-
Pérez Peña, Marbella.I feel, therefore i am : an investigation on mindfulness, body awareness, and emotion regulation in youth, prom. : Philippot, Pierre ; Van der Gucht, Katleen, 21/03/2024.
-
Vandenberghe, Antoine.I see where you're going : behavioral studies on the role of cognition in the perception of others' body movements, prom. : Vannuscorps, Gilles ; Edwards, Martin, 17/09/2024.
-
Riez, Nathalie.La solitude comme capacité. Exploration du processus de transformation de la capacité d'être seul, prom. : Frankard, Anne-Christine ; Brackelaire, Jean-Luc ; Day, James, 26/06/2024.
-
Wiertz, Christine.Le résumé d'informations à l'oral : démarche empirique de sa caractérisation via l'élaboration d'un outil de mesure, prom. : Colognesi, Stéphane ; Galand, Benoît, 03/09/2024.
-
Katamba Muamba, Maurice.Observer, caractériser et mesurer les effets des pratiques d'enseignement sur l'engagement académique à l'université congolaise, prom. : Frenay, Mariane ; Mukendi wa Mpoyi, Pierre, 03/05/2024.
-
Vanbeneden, Antoine.Putting oneself in the lowest’ shoes : a multi-method investigation of empathy towards (derogated) outgroups, prom. : Yzerbyt, Vincent ; Woltin, Karl-Andrew, 13/09/2024.
-
Pabst, Arthur.Social cognition in severe alcohol use disorder: expansion of investigated components and exploration of underlying mechanisms, prom. : Maurage, Pierre, 29/04/2024.
-
Polipo, Niccolo.The conceptual and reflective skills of analytic therapists : empirical and theoretical studies on clinical reasoning, prom. : Willemsen, Jochem, 10/09/2024.
-
Karim, Moïse.The psychology of agnosticism as a specific type of nonbelief : a personality and individual differences perspective, prom. : Saroglou, Vassilis, 18/01/2024.
-
Blanchard, Annelise.The temporal dynamics of parental burnout: Extending the network approach to the family system , prom. : Heeren, Alexandre, 27/03/2024.
-
Sarter, Emma.Understanding gender differences in transphobia : cisgender men are the “effect to be explained”, prom. : Hegarty, Peter ; Casini, Annalisa, 29/08/2024.
-
-
-
ThèseZihalirwa Barhalengehwa, Josephine.Accompagnement des stages en formation initiale des enseignants du primaire à Bukavu en République Démocratique du Congo , prom. : Frenay, Mariane ; Bédard, Denis, 13/12/2023.
-
Marlair, Cathy.At the crossroads of numerical codes : behavioral and neurophysiological investigation of the automatic access to magnitude representation and integration, prom. : Crollen, Virginie ; Lochy, Aliette, 03/04/2023.
-
Canoluk, Mehmet Umut.Contextual modulations at low- and high-level stages of visual processing hierarchy, prom. : Goffaux, Valérie, 29/11/2023.
-
Calce, Roberta Pia.Crawling from noise to knowledge : development of sound categorization in infancy, prom. : Collignon, Olivier, 19/12/2023.
-
Lin, Gao-Xian.Exploring the roots of parental burnout from contemporary western parenting culture, prom. : Roskam, Isabelle ; Mikolajczak, Moïra, 22/06/2023.
-
Beylat, Magali.Followers’ regulatory mode and interpersonal dynamics with their leaders, prom. : Woltin, Karl-Andrew ; Yzerbyt, Vincent, 12/12/2023.
-
Schuurmans, Jolien.Human face processing : recurrent interactions across the visual system, prom. : Goffaux, Valérie, 11/12/2023.
-
Ajana, Khawla.Innovations in neuropsychology assessment methods using immersive virtual reality, prom. : Edwards, Martin ; Lejeune, Thierry, 19/09/2023.
-
Stordeur, Marie-France.Les exposés oraux à l'école primaire : émotions des élèves et pratiques des enseignants, prom. : Colognesi, Stéphane ; Nils, Frédéric, 08/11/2023.
-
Dangoisse, Florence.L’expérience de la transition vers l’enseignement supérieur des étudiants en situation de handicap moteur ou sensoriel : processus à l’œuvre et leviers pour favoriser l’inclusion, prom. : Nils, Frédéric, 23/06/2023.
-
Van Oost, Pascaline.Malleability of ideology : weaponization of laïcité and gender equality in multicultural contexts , prom. : Yzerbyt, Vincent ; Klein, Olivier, 13/12/2023.
-
Lagios, Constantin.Organizational dehumanization : toward a better understanding of its nomological network, prom. : Caesens, Gaëtane ; Stinglhamber, Florence, 05/06/2023.
-
Rivera Villa, Dennis.Social learning in MOOC discussion forums : pedagogical design of MOOC forums to facilitate meaningful interactions, prom. : Frenay, Mariane ; Swaen, Valérie, 01/12/2023.
-
Bollen, Zoé.Testing the nature of the alcohol-related attentional bias in binge drinking and severe alcohol use disorder : an eye-tracking approach, prom. : Maurage, Pierre, 14/06/2023.
-
De Rom, Margot.The involvement of inhibition in reading development and dyslexia, prom. : Van Reybroeck, Marie ; Szmalec, Arnaud, 30/06/2023.
-